U bent van harte welkom op de website van Obs De Striepe.

De school staat in het Friese dorp Oldeholtpade, in 2016 uitgeroepen tot het mooiste dorp van Friesland.
We zijn bijzonder trots op onze fijne school. Niet alleen vanwege de prachtige ligging aan de rand van de weilanden en het bos, maar bovenal vanwege de intieme sfeer en de hoge kwaliteit van het onderwijs waar wij als team garant voor staan. Onderwijs op maat, dat is wat wij bieden. Kinderen komen met plezier naar school en voelen zich gehoord en gezien.

Onze school heeft het nationaal predicaat ‘Gezonde school’, ook daar zijn wij trots op. Wij besteden structureel aandacht aan de aspecten die te maken hebben met gezondheid zoals gedrag, beweging, teamsport en voeding. Onze groene schoolpleinen en de grote sporthal naast school dragen daar natuurlijk aan bij.

Eigenlijk is dat waar wij trots op zijn te veel om op te noemen in dit welkomstwoord. We stellen dan ook voor dat u een kijkje komt nemen bij ons in de school. U bent van harte welkom! Maar neem gerust de tijd om eerst onze website te bekijken, want daar valt ook genoeg te ontdekken.