Waarschijnlijk bent u wel eens langs gelopen en heeft u gezien dat we twee prachtige pleinen hebben en dat de school goed bereikbaar is.
In alle lokalen staat modern meubilair en kinderen krijgen verschillende keren in het jaar de keuze aan welk meubilar ze willen plaatsnemen (sta tafel/lage tafel/ wiebelkruk/stoel).

We gebruiken de hal om zelfstandig te werken en op vrijdagmiddag met de ateliers.

Daarom is er gekozen voor een grote keuken met twee ovens zodat er alle ruimte is om met een groep te leren koken.
De deuren van de lokalen staan open en Wendy (onderwijsassistent) heeft op haar werkdagen ook tijd ingeroosterd dat ze kinderen kan begeleiden die hier werken.

In de hal staat ook een nieuwe boekenkast waar de kinderen zelf hun boek mogen uitzoeken.

En dan staat er zomaar een boom in de hal. Dit vooral omdat we buiten naar binnen willen halen. Onze school staat in een prachtige bosrijke omgeving en daar kunnen we nu binnen ook van genieten.

In alle klassen is keuze in meubilair. De tafels zijn op de goede hoogte en de stoelen hebben een voetenplank. Ook zijn er krukken met voetensteun en wiebelkrukken. Er komen nog statafels en op deze manier kunnen kinderen na elke pauze kiezen hoe ze aan het werk willen gaan.

Prachtig om te zien hoe de kinderen hierop reageren.
De instructies in groep 3 t/m 8 worden  gegeven bij het digibord aan halfronde tafels. Zo hebben de kinderen focus op het bord en kan  de leerkracht gelijk feedback geven op het gemaakte werk.
Tijdens het leren krijgen leerlingen de kans om in beweging te zijn en op verschillende plekken te werken. Daarom is onze school zo ingericht dat we leerlingen deze gelegenheid bieden. Het meubilair en de indeling van het gebouw zorgen ervoor dat leerlingen ‘actief leren’.
Leerlingen maken gebruik van verschillende (flex) plekken en hebben niet een eigen vaste plek in het lokaal. Wel hebben ze meerdere werkplekken tot hun beschikking door de gehele school. Ook de gangen en hal zijn ingericht als werkplek. Het meubilair nodigt uit tot ‘in beweging zijn’ Zo kunnen de leerlingen werken bij statafels, kunnen ze fietsen tijdens het leren, werken ze op wiebelkrukken en kunnen ze ook liggend leren. De leerlingen zijn dus in beweging tijdens het leren. Doordat leerlingen steeds met andere leerlingen leren samen te werken stimuleren we het werken met elkaar en het sociale gedrag van leerlingen.